Teaching Collocations. An Integrated Approach [Predarea colocaţiilor. O abordare integrată]
Lucrarea se concentrează asupra problematicii colocaţiilor, accentuând în mod special predarea lor în orele de limbi străine. Având în vedere faptul că nu există o metodologie care ar garanta însuşirea colocaţiilor, cartea oferă o abordare teoretică şi practică ce îmbină elementele metodei de sarcini de lucru (Ellis 2003) cu abordarea lexicală propusă de Lewis (1993). De asemenea, oferă indicii cu privire la felul în care se pot preda colocaţiile, şi în acelaşi timp subliniază importanţa tehnologiei – în special a Internetului – în dezvoltarea vocabularului. Predarea colocaţiilor este importantă nu numai în cadrul orelor de limbi străine dar şi în practici de traducere, motiv pentru care se recomandă abordarea colocaţiilor şi în aceste cursuri, cartea oferind idei practice pentru conştientizarea colocaţiilor în cadrul proceselor de traducere.
Volumul porneşte de la ideea că furnizarea „inputului”, a contextului mai larg al colocaţiilor, joacă un rol important în procesul de însuşire a acestor unităţi frazeologice deoarece permite studenţilor să observe limba într-un context natural şi să obţină informaţii despre folosirea şi frecvenţa colocaţiilor, şi nu în ultimul rând asupra proprietăţilor lor semantice (prozodie semantică, preferenţa semantică). Cartea se adresează în primul rând cadrelor didactice care predau limbi străine, dar conţine şi informaţii care pot fi considerate utile de către studenţii interesaţi de limbi străine şi de viitorii traducători.
Editura Scientia
UNIVERSITATEA SAPIENTIA
Editura Scientia este editura Universității „Sapientia” din Cluj-Napoca, înființată în anul 2001. Activitatea editurii este organizată în conformitate cu misiunea și strategia de dezvoltare educațională și științifică a universității.
Editura Scientia
400112 Cluj-Napoca
Str. Matei Corvin nr. 4.
Tel: 0040-364-401454
E-mail: scientia@kpi.scientia.ro
Site: https://www.scientiakiado.ro